Kan man skicka mer än 1 mail när man kör ett mail formulär? Efter varje mail måste du köra set cdonts = nothing (eller vad du kallade objektet du skapade). Annars kommer mailet inte att skickas iväg korrekt. Så du får helt enkelt lägga två likadana kommando-satser efter varandra om du skall skicka 2 eller fler mail. Ska kolla upp det. Sätt den här raden under under Set Registration = Nothing, så borde det nog börja funka! Som knalli säger - skapa objektet en gång till.Cdont's fråga.
För det jag vill åstakomma är att 1 mail skickas sen skickas ett mail till (Samtidigt men för sig)
Och där han får lösenordet för sig själv.
Men det ska skickas samtidigt som resten av informationen skickas, alltså första mailet skickas alla information sen skickas ett annat mail med lösenordet. Båda ska skickas samtidigt men det ska komma eftyervarandra så mail 1 sen kommer mail 2 fram.
Men jag får bara error när jag skicka 2 mail.
<code>
error '80040108'
/user/Registera.asp, line 28
</code>Sv: Cdont's fråga.
Sv: Cdont's fråga.
För prova med
x.from
men då sa den samma.
Men ska testa.
Det gnäller ändå.
hela koden ser nu ut på följande sätt.
<code>
<%
Response.write "Vi kommer nu att registera din information inomkort!"
Set Registration = Server.CreateObject("Cdonts.NewMail")
If Request.QueryString("Reg") = "True" Then
Registration.Mailformat = 0
Registration.Bodyformat = 0
Registration.From ="Admin@pluget.nu"
Registration.To = Request.Form("Epost")
Registration.Bcc = "Admin@pluget.nu"
Registration.subject ="Du är nu registerad och kan nu logga in"
Registration.Value("Reply-to") = "Administratör<Admin@pluget.nu>"
Registration.Value("Confidential") = "För en direktrapport"
Registration.body = "Vi har nu registerat följande information:<br>Fullständiganamn: " & Request.Form("fnamn") & "<br>E-post: " & request.form("Epost") & "<br>Användarnamn: " & Request.form("Username") & "<br>Din adress är: " & Request.Form("Adress") & "<br>" & Request.form("Post-Ort") & " " & Request.Form("Stad") & " "
Registration.send
Set Registration = Nothing 'rad 15
Registration.From = "Admin@pluget.nu"
Registration.To = Request.Form("Epost")
Registration.Subject ="Lösenord för inloggning"
Registration.body = " Du loggar in med ditt användarnamn och med följande lösenord:" & Request.form("Password1") & " "
Registration.send
Set Registration = Nothing
'Response.write "Registering är nu slut förd du kan nu logga in!"
Else
End if
%>
</code>
Men får alltid felmedelandet på rad 16
<code>
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required
/user/Registera.asp, line 16
</code>
Jag ksn tyda det men hur jag än gör får jag ändå samma felmedelandet sän ändringen.
rad 16 har följande kod.
<code>
Registration.From = "Admin@pluget.nu"
</code> Och som jag ser det så ska det inte vara något fel.
Eller?Sv: Cdont's fråga.
Set Registration = Server.CreateObject("Cdonts.NewMail")Sv: Cdont's fråga.
Det kan tyckas konstigt att det skall vara så då man exempelvis återanvänder connections och liknande men just för cdonts är det så man skall gå till väga. Till och med i en loop skall man skapa och sätta till nothing för varje mail som skickas iväg.