Jag lyckas inte öppna ett excel blad i ASP från rätt ställe. kolla denna artikel: www.pellesoft.se/login/articles/asp/adoxls.asp Jag har läst den artikeln typ 100 gånger.. Får ändå inte till det eftersom jag inte vill ha rubriker... Hmm, jag kanske får tjorva till det lite.. det ska gå... markera översta raden, välj 'Infoga' i menyn och 'Rader'. Hehe, jag tänkte mera på med asp. Ado är definierad med förutsättningen att rad 1 i ett excelark skall innehålla namnet på kolumner för att kunna hanteras som ett recordset. Du kan inte via asp lägga till detta. Rad 1 är således vikt att inte vara några poster och därför kan du heller aldrig skriva i det fältet.Problem med Excel och ASP
Set Rst = Con.Execute("Select * From [Blad1$] Where (2) LIKE '%test%'")
Varför funkar inte detta? Är inte 2 det rätta värdet för att söka i columnen C? Eller fattas det saker?Sv: Problem med Excel och ASP
Sv: Problem med Excel och ASP
Det funkar utmärkt om jag skapar ett fält högst upp som heter test och söker från det.. Men det ska man väl inte behöva ha.Sv: Problem med Excel och ASP
Går det att lägga till en rad högst upp då som man kan använda sen som rubrik?Sv: Problem med Excel och ASP
;-)Sv: Problem med Excel och ASP
När jag uppdaterar en rad med asp så blir det ändå bara den andra raden i tabellen, fast jag kör movefirst.Sv: Problem med Excel och ASP