Hejsan Jag vet inte om jag konfigurerat 100% rätt. Nu har jag installerat om Windows 2000, lagt till IIS med www/ftp & smtp. Då var det problemet löst...Får inte CDONTS att fungera
Har en asp sida som inte vill skicka mail via CDONTS. Av någon anledning så läggs de under %mailRoot%\PickUp med likn. namn: 3fbbb623d9c69e54994543ade46297a800.00000003.eml.
Operativet som jag använder är Windows 2000.
Koden som jag använder för att skicka vet jag till 100% att den fungerar sedan tidigare och jag får inga felmeddelanden när jag skapar instans av CDONTS.
Någon som vet vad detta kan bero på?
/MikaelSv: Får inte CDONTS att fungera
Jag försökte att följa exemplet som finns under "Kurser & artiklar", men får inte fram de inställningarna som visas.
Så här har jag gjort:
Skapat en ny virtuell SMTP server.
Lagt till en beskrivning.
Valt IP adress.
Pekat mot ett Home Directory.
Skrivit in "Default Domain" (min dators nätverksnamn och har testat en .com adress som jag har)
Startat om SMTP servern.
Testmail som jag försöker att skicka hamnar fortf. i Pickup katalogen.
Gjorde en sökning på nätet och hittade ett forum där någon postat om samma problem. Lösningen var att sätta rättigheter på Mail katalogen och tillåta Everyone modify rättigheter. Provade detta, men inte hjälpte det.
Tillagt senare:
Nu har jag valt att logga alla händelser på smtp servern, men det kommer inte upp några som helst filer i katalogen jag valt. WWW loggningen fungerar utmärkt.
/MikaelSv: Får inte CDONTS att fungera
Stängde ner def. smtp server och la till en ny, denna gången skippade jag att installera IIS lockdown tool och lade till IUSER_XXX samt IWAM_XXX användarna till mailrooten, satte rättigheten full control till de båda.
Nu hamnar inte längre meddelanden i "Pickup" katalogen utan hamnar nu istället i "Queue" katalogen, men de vägrar att lämna servern.
Ge mig en tvångströja någon för datorn flyger snart ut genom fönstret...Sv: Får inte CDONTS att fungera
(Nej, har inte kastat ut burken ;) )
Enligt mig så ska en server inte användas för att surfa el. liknande på så jag har inte brytt mig om att köra "Guiden internetanslutning".
Nu gjorde jag det och CDONTS koden skickar mailen utan problem.
Nu kan jag sova lugnt igen.
/Mikael