Hejsan jag undrar om det är någon som är duktig med att programmer för kommunikation med server och sida? Det går bra att göra pop3 anrop via asp men det kräver att du har en komponent installerad på servern som du kan använda för detta. Då du befinner dig med din sida på ett webbhotell så är det troligen ingen chans att du får göra det. Maila dom för att kolla. Men har du någon kod där man kan kolla om den här komponent installerad eller inte?Mail kodning.
genom pop och SMTP server.
Där
Pop är för ingående mail.
och där
SMTP är för utgående mail.
jag prata med dom som jag har min hemsida och mail. Och där fick jag all information för göra en sida som hämtar mail och skickar mail. Men nu undrar jag om det är någon som vet någon sida där man kan läsa till sig hur man ska göra för att kunna hämta mail till sin mail box och även kunna skicka mail.
Om du inte vet någon sida om sånt? Kanske har gjort det själv? I såna fall kan du väla kontakata mig?Sv: Mail kodning.
I asp.net finns en inbyggd pop3/smtp-tjänst där du kan läsa mail via din hemsida men det hjälper tyvärr dig föga just nu. Så dedicerad server eller något hotell med en tjänst där pop3 anrop kan göras från någon tredjeparts leverantör är det du får sikta på.Sv: Mail kodning.