Hej hopp! Ett system för att ladda upp, administrera, underhålla, dela med, dokumentera, versionshantera, buggrapportera och likande för just programvaror som är opensource och flera skall kunna administrera i projekt. Jag har länge tänkt på att skapa en applikation för projekthantering, där man kan registrera arbetad tid, beräknad tidsåtgång, detaljerade uppgifter om projekten, arbetsfördelning med mera. Det första du nämnde verkar rätt intressant :)Skriptar för erfarenheter
Jag anser mig vara en halvskillad ASP-programmerare med smak för livet. Jag har aldrig gjort något stort och seriöst projekt förr, utan kodar mest småsaker för att skaffa mig lite erfarenhet av ASP-världen.
Men det ska vi ändra på nu :) Jag hade tänkt påbörja ett lite större projekt för att ha något att kunna bygga ut och kanske förbättra senare. Detta för att lära mig mer. Men jag har inte en aning om vad tusan jag ska snickra ihop. Forum, CM-system, communities och liknande känns lite uttjatat, så jag skulle vilja ha hjälp med att komma på vilken sorts applikation jag ska snickra ihop. Det skall alltså vara något som inte är sådär jättevanligt, men som ändå folk kan ha användning för.
Kom på något omfattande arbete åt mig, med en hel del avancerade inslag så jag kan vidareutveckla mina kunskaper.
Tack på förhand!Sv: Skriptar för erfarenheter
En webbshop som innehåller alla de ingredientser som behövs
Ett system som innehållande allt från lager till order till faktura och statistik.Sv: Skriptar för erfarenheter
Tyvärr så hittar jag aldrig tid till detta projekt. :-(
(Om du nu skulle skapa ett sådant så får du gärna meddela mig när du är kalr eftersom jag skulel behöva ett.)Sv: Skriptar för erfarenheter
Ska ta en titt på det efter jobbet imorrn.
Tack alla andra för era tips!