Hej jag har ett problem, jag får inte denna fråga att fungera. Prova med att ta bort hakparenteserna eller : Testa om detta hjälper! Till torbjörn Är det inte bara att du har vänt på tabellnamnen och kolumnnamnen? Så här alltså: Tack Christoffer o torbjörn för ert engagemang !!! Hjälp med SQL+ASP
Addera = "SELECT subject_id.descript,description.descript,subject_id.subjectinfo,subject.subjectinfo FROM descript,subjectinfo where [subject_id.descript = subject_id.subjectinfo] AND subject_id.descript ='"&Request.QueryString("req")&"'"
Felmeddelande jag får är
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '' is not a valid name. Make sure that it does not include invalid characters or punctuation and that it is not too long.
Fattar inte vad som kan vara fel
can anyone help me =)
//frazzSv: Hjälp med SQL+ASP
Addera = "SELECT subject_id.descript,description.descript,subject_id.subjectinfo,subject.subjectinfo FROM descript,subjectinfo where [subject_id].[descript] = [subject_id].[subjectinfo] AND subject_id.descript ='"&Request.QueryString("req")&"'"
Men det vore inkonsistent
Leif PSv: Hjälp med SQL+ASP
Req = Request.QueryString("req")
Addera = "SELECT subject_id.descript, description.descript, subject_id.subjectinfo, subject.subjectinfo FROM descript,subjectinfo WHERE subject_id.descript = subject_id.subjectinfo AND subject_id.descript = " & Req
Plockade ned strängen i en variabel, vilket egentligen inte borde ha någon betydelse en ren vanesak bara. Sedan plockade jag bort en del fnuttar.
mvh TorbjörnSv: Hjälp med SQL+ASP
Jag provade det men då fick jag detta felmeddelande
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 5.Sv: Hjälp med SQL+ASP
Addera = "SELECT descript.subject_id, descript.description, subjectinfo.subject_id, subjectinfo.subject FROM descript, subjectinfo where descript.subject_id = subjectinfo.subject_id AND descript.subject_id ='"&Request.QueryString("req")&"'"Sv: Hjälp med SQL+ASP
Det var som du sa Christoffer Thanks ...!!
//frazz