Halloj i stugorna. Hur görs din upload? Jag använder Dundas Upload. Det ska finnas någon del i det för att kunna visa storleken på filer, problemet är bara att deras dokumentation är lika värdelös som en tom påse jordnötter till en stor öl.. Har du norton antivirus så måste avaktivera scriptblocking. Det skulle kunna hjälpaFilstorlek med FSO?
Jag har en fråga, jag har gjort en liten uploadpryl till en sida, man ska kunna tanka upp filer, so far so good, filerna landar som dom ska.
Nu till min fråga, kan man med FileSystemObject eller liknande läsa av hur stor filen är
och sen lägga värdet i en variabel (filesize) för att senare kunna lägga in det värdet tillsammans med en massa annan information i en databas?
Om man nu kan få ut storleken på filen, kommer den i så fall i bytes, kbytes eller mbytes (om man får den i bytes är det väl bara att dividera värdet med 1024 antar jag)?
Ha d
/JohannesSv: Filstorlek med FSO?
Om det är en komponent så kan det kju vara så enkelt att denna kan returnera filstorleken. ASPUpload kan det iaf.Sv: Filstorlek med FSO?
Jag testade med FSO'n, har ett problem dock, allt hänger sig när jag använder det..
Det räcker med att jag kör raden CreateObject("Scripting.Filesystemobject").
Är det ett vanligt fel?
/JohannesSv: Filstorlek med FSO?