Vid installation av IIS 5 på W2000 proffessionl. Prova en riktigt enkel sida först, typ: Det har vi gjort altså provat en riktigt enkel sida men utan framgång. Låter som du i browser har "Visa egna HTTP-felmeddelande" aktiverad Det där problemet har jag sett på massor av forum senaste tiden. Avaktiverade show frendly http errors utan framgång. Installera Service Pack 2 så är dina problem ur världen. (Funka iallafall på en annan dator med Win2000). Problemet är löst. Vi hade på företaget en win 2000 mall tillhörande maskinen som inte var som den skulle och därför strulade IIS en. Nu har vi ominstallerat win 2000 med en just mall och allt går som det ska.Akut IIS problem!
När vi fkör html sidor går den men när vi försöker exekvera asp sidor så får vi HTTP 500 - Internal server error
Vad kan det vara för fel?
Har inte hittat några fel i rättigheter mem man vet aldrig.
Leif PSv: Akut IIS problem!
<%
response.write now
%>
IIS5 genererar mycket mer detaljerad fel än bara 500 - scrolla neråt på sidan så kanske det står nåt annat.Sv: Akut IIS problem!
Vi finner inte mer info även om vi scrollar längre ned!
Bara att det är problem med sidan och att den inte kan visas och att vi kan försöka senare.
HTTP 500 Internal server error
Vi har provat att avinstallera IIS en och ominstallera några gånger mad samma resultat.
i IE, klicka Verktyg, Internet-alternativ,avancerat och långt ner så kan du ändra detta. Kan se lite olika ut beroende på version av IE
/JanneSv: Akut IIS problem!
För några veckor sen drabbades jag och en hel del andra oxså av det nästan samtidigt. Winspool.drv är det som var trasig du ser om det är lika för dig genom att kolla loggarna. (Skrivbordet->högerklicka på den här datorn->hantera)
Tyvärr kunde jag inte lösa mitt problem, det hjälpte inte ens med att formatera utan det kom tillbaka efter någon dag.
Nu har jag bytt hårddisk och är petnoga med allt som installeras för jag förmodar att det var en bug i något program/drivrutin som orsakat detta.Sv: Akut IIS problem!
Loggen säger inget om winspol utan att failed to load ...\root inom timeout och nåt om att det resulterat i ett server execute error
Vad händer om du tex skriver localhost i adressfältet i IE?Sv: Akut IIS problem!
\Leif P