Hej jag använder mig av denna kod för att försöka sortera efter f_datum och efter antalet svar på varje tråd...vill även bara lista ut de som uppfyller kraven i where satsen. Här är koden: Jag kan iofs inte MySql något vidare, men Sortera från två olika tabeller?
set rs = Connect.Execute("select i.fi_id,i.fi_f_id,i.fi_rub,i.fi_a_id,i.fi_datum,i.fi_last,i.fi_text,i.fi_visad,i.fi_edit,count(s.fs_id) from forum_inlagg i left join forum_svar s on s.fs_fi_id=i.fi_id group by i.fi_id,i.fi_rub,i.fi_a_id,i.fi_datum,i.fi_last,i.fi_text,i.fi_visad,i.fi_edit where i.fi_f_id=" & Request.Querystring("fid") & " order by i.fi_datum desc, 10 desc")
men får följande felmess:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.17-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'where i.fi_f_id=11 order by i.fi_datum desc, 10 desc' at line 1
och när jag tar bort where satsen får jag det att fungera, men den sorterar helt knappt och absolut inte efter antalet svar.
Det var en som sade att jag skulle koda såhär när jag frågade om hjälp, nu behöver jag mer hjälp!Sv: Sortera från två olika tabeller?
"order by 10 desc"
känns ju inte rätt.
Är det nån MySql specialare?
Ola