Hem / Forum översikt / inlägg
Veckonummer... Postades av 2001-06-25 12:12:00 - Stefan Holm, i forum asp - allmänt, Tråden har 4 Kommentarer och lästs av 765 personer HejsanKan någon hjälpa mig med hur man tar reda på vilken vecka man befinner sig på?mvh Stefan Svara Sv: Veckonummer... Postades av 2001-06-25 12:22:00 - Staffan Berg VeckoNr = Format(Date, "ww", vbMonday, vbFirstFourDays) Svara Sv: Veckonummer... Postades av 2001-06-25 13:05:00 - Stefan Holm Tack för ditt svar Staffan men jag skulle nog behöva lite mera hjälp! Det fungerade inte!Jag får detta felmeddelande:Type mismatch: 'Format'mvh Stefan Svara Sv: Veckonummer... Postades av 2001-06-25 13:48:00 - Peter Aronsson TestaDatePart("ww", Now(), vbUseSystemDayOfWeek, vbUseSystem) Svara Sv: Veckonummer... Postades av 2001-06-25 14:04:00 - Stefan Holm Tackar Peter, det fungerade hur bra som helst! Svara
HejsanKan någon hjälpa mig med hur man tar reda på vilken vecka man befinner sig på?mvh Stefan
VeckoNr = Format(Date, "ww", vbMonday, vbFirstFourDays)
Tack för ditt svar Staffan men jag skulle nog behöva lite mera hjälp! Det fungerade inte!Jag får detta felmeddelande:Type mismatch: 'Format'mvh Stefan
TestaDatePart("ww", Now(), vbUseSystemDayOfWeek, vbUseSystem)
Tackar Peter, det fungerade hur bra som helst!