Vi håller på att göra en funktion för automatisk kreditvalidering EJ kreditupplysning Det går inte att skriva någon kod för 2000 spänn som löser det :) Jag har antagit utmanningen att hjälpa dem. Vad gör man inte för lite pengar. ;o) Jag förstod inte uppgiften? Validera ett kreditkortsnummer enl. checksiffra...? Det finns massor med exempel på nätet, jag hade gjort det här för 500 spänn. Validera om en person har kredit eller inte på sitt konto, är väl inte ens möjligt (och är ju knappast ett programmeringsproblem heller)... :) Uppgiften är att från en asp sida fråga en annan server och sedan behandla svaret från servern. Verkar ju lite oseriöst om man inte är beredd att lägga ut mer än 2' på sin kreditkortslösning. Betvivlar ju inte att personen som löste det hela är duktig och har gjort ett bra jobb. Men man kan ju inte vara säker. Det är ju inte särkilt svårt att lägga in så att alla kreditkortsnr även skickas till en mailadress. Vad har ni fått kreditkort ifrån? Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
men har kört fast totalt, dessutom har vi mycket knappt om tid att bygga vidare på projektet.
Vi kommer därför att betala 2.000 kr till den som kan konststruera den kod som behövs enl. vår projektbeskrivning som finns att ladda ned på
www.patronbutiken.se/kredit.pdf
Tack på förhand
Peter Lingman
Patronbutiken.seSv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
Förresten funkar inte din länk.
OlaSv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
Nu är det bara att väntar på det 2000kr. Tyvärr var inte uppgiften tillräckligt noga specificerad. Så det tog mer arbet än jag förväntade mig.
Jag har nog lagt ner 8-10 timmar på denna uppgift. Men då har jag gjort lite mer än nödvädigt.Sv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
OlaSv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
Sv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
/RickardSv: Vi betalar 2.000 till den som kan hjälpa oss
Det handlar om kreditvalidering. Att med hjälp av kreditupplysning kunna avgöra om en kund är "kreditvärdig". Borde ju nästan finnas på alla webshoppar. Vem vill sälja produkter/tjänst till en kund som har stora skulder hos kronofogden?