Jag får nog skriva om detta så detta är ett nytt försök. Har kommit en bit på vägenFå ut ur en databas till Variablar
Jag har en databas (Access) som jag har två kolumner i en tabell, kolumnerna heter Datum och Tid.
Det jag vill göra är att den ska räkna ihop alla som är imellan ett viss tidsintervall och lägga in dom i en variabel
Det blir en hel del variablar men det är meningen för dom ska senare in i ett snyggt stabel diagram.
Det är så att jag vill se i diagrammet hur många som har kommit via en webbsida och vill ha det placerad som en stabeldiagram.
Jag har fått ordning på diagrammet men nu gäller det att få ut informationen ur databasen.
Den ska räkna varje heltimme ex 00:00-01:00, 01:00-02:00 osv......
Så svaren vill jag ha ut i variablar
Hoppas ni förstår det bättre nuSv: Få ut ur en databas till Variablar
Nu är det så att ofta så kommer det upp att den inte gillar rad 5 och "Åtgärden avbröts"
Någon som vet varför
Det andra problemet är att den blir galen av att gå från 23:00-24:00 eftersom 24 ska vara 00:00 så någon som har en lösning på det är jag tacksam
här är koden i alla fall (kanske inte så snygg men om någon vet hur man ska "trimma" den så den går bättre så är jag tacksam
<code>
<%
Const adOpenStatic = 3
Const adLockOptimistic = 3
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
For i=0 to 22
if i=<10 then
i="0" & i
end if
Visa = "SELECT COUNT(*) AS Antal FROM besok WHERE Tid BETWEEN #" & i & ":00:00# AND #" & i+1 & ":00:00#"
rs.Open Visa, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
response.write i & " = " & rs("Antal") & "<br>"
rs.Close
Next
Connect.Close
%>
</code>