Håller på med en dokumentbank där användare kan ladda upp filer till en databas. Skulle nu vilja ha en funktion som "on the fly" konverterar word och excel-filer till pdf. Finns det nån komponent man kan använda sig av för detta som är enkel att använda? Med Adobe Acrobat (ej Reader) installeras komponenter som kan konvertera till .pdf med enkla "Save As..." Hur får jag in detta i min asp-kod? Ah sorry! Ingen som vet ifall det finns någon ASP-komponent som är både enkel och smidig? Det är även okej om den skulle kosta några hundralappar att köpa...Konvertera word/excel till pdf
Sv: Konvertera word/excel till pdf
Sv: Konvertera word/excel till pdf
Någon som kan dela med sig av någon kod där Adobe Acrobat automatiskt konverterar den uppladdade filen till pdf, innan den stoppas in i min databas som en binär fil?Sv: Konvertera word/excel till pdf
Missade den lilla biten "on the fly".
Intressant (och smart) tanke, tyvärr har jag inga kodsnuttar, men det känns som om det kommer krävas lite kodning för att få det att funka.
Kanske går det att använda drivrutinen från pdf995.com (tillsammans med Office Automation?) för att skapa dokumenten...?
I värsta fall kanske du måste utveckla en helt egen komponent. I så fall kanske denna länk kan bli användbar (Acrobat SDK): http://partners.adobe.com/asn/tech/pdf/acrobatsdks.jsp
Det hade varit kul att få veta om/hur det går för dig...
Lycka till!Sv: Konvertera word/excel till pdf