Hej! Får man fråga varför? Då blir det enklare att förstå vad som behöver göras. För jag vill använda det som en "temporär utskriftssida"... Man gör en bokning, trycker på Spara då ska ett nytt fönster öppnas med bokningen som man kan skriva ut... Det är ju helt onödigt att skapa en fil varje gån en användare vill ha en utskriftsvänlig sida. JAg antar att du lagrar beställningar i en databas. Skapa en asp sida vilket retunerar ett utskriftsvänligt resultat, formaterat med css. Skicka sedan bar Id nummert till sidan så visar den informatuinen du vill. Allt detta utan att servern skapar en ny fil. Använd javscriptet onClick="window.open('dinpopupsida.html','popup','width=200, height=200') för att öppna ett popupfönster.Generera en html eller asp sida?
Jag skulle vilja generera ett temporärt html eller asp sida från en asp-sida, går det?
Jag vill alltså från min asp-sida automatiskt öppna upp i ett nytt fönster en html eller asp sida och när man stänger det öppnade fönstret ska filen tas bort..
Hoppas någon förstår min fråga?
=)Sv: Generera en html eller asp sida?
Sv: Generera en html eller asp sida?
Skulle bokningen tex vara 2 sidor, så vill jag typ ha en "fejkad" sidbrytning eller iaf sätta bestämmda mått på sida, förstår ni?Sv: Generera en html eller asp sida?
Sv: Generera en html eller asp sida?
Att styra sidbrytningar vid utskrifter är lite trickigare...
Du kan använda stylesheet för att (i teorin) tvinga sidbrytningar med hjälp av @page men du måste veta var du vill ha sidbrytningen placerad i HTMLkoden.
MVH MaB