Hej! Allt beror på hur du kör dina filer, och hur du har referrerat till dem.Frågor om Frames samt FSO.Object
Har ett par frågor jag önskar svar på..
1. På min dator har xp, IIS 5.x (senaste för xp). IE 6. Om jag untvecklar mott IIS:en och vill testköra mina filer. Kör jag som "c:\Inetpub\wwwroot\hemsidan\default.asp" så får jag en fråga om jag vill ladda ner filen. Men kör jag som Localhost så körs mina asp-sidor... nu får jag fäljande fenomen. Jag har en frame med en vänster, under och mitten del. Framen är asp samt sidorna som laddas i den är också asp. När jag testkör min frame så laddas den som localhost - länk, men sidorna i framen går som c:\ xxx. detta innebär att IE vill ladda ner mina sidor i frame..
Är det någon som kan hjälpa mig med detta lilla problem?..
2. Jag har en kodsnutt som listar alla filerna i en mapp och visar dessa som länkar för nerladdning. Funktionen har körts på en server innan och även lokalt på min dator. Nu håller jag på att bygga om en site till ett företag och vill nu ha samma funktion där. Jag kopierar katalogstruktur och sidor, dvs allt är exat som den andra siten jag kopierade i från. När jag sedan skall testköra min sida. så stannar den vid
<code>
'IE stannar här och bara laddar
Set Path = fso.GetFolder(Server.MapPath("Filer/"))
'Övriga delar av koden ser ut så här
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Path = fso.GetFolder(Server.MapPath("Filer/"))
Set PathFiles = Path.Files
</code>
Detta har fungerat i alla tider, men nu så börjar det strula sig. Jag börjar misstänka ett problem med någon inställning i IIS:en, men jag är kass på IIS. Är det någon här som har ett tips. Jag har nyligen installerat om datorn och detta har fungerat lokalt på min dator förr.
/phinalaSv: Frågor om Frames samt FSO.Object
Har du något program som du använder dig av för skriva/redigera dina sidor?
För min del så brukar jag använda mig av http://www.textpad.com/, ett väldigt enkelt men kanonbra program.
Tänk på att när du jobbar med asp, så kan du ju inte klicka på filerna via utforskaren. Du måste i adressfönstret skriva http://localhost/din_map/index.asp då bör det lyckas.
Du måste samtidigt se till att du har alla rättigheter i de aktuella kattalogerna.
Vanligt vis så inne i IIS så lägger du till en ny webbplats, och talar om att du vill ha skriv/läs-rättigheter.