Hej! Jag har en sida som har fungerat utmärkt hittills, men som nu har börjat strula. Jag har inte jobbat med asp på 2 år, så jag kanske är ute och cyklar.. HejApplicationsvariabel som strular
Jag sätter en applicationsvariabel med dagens datum i global.asa:
<%
SetLocale(sv)
foo=FormatDateTime(now)
application("datum")=mid(foo,1,4)&mid(foo,6,2)&mid(foo,9,2)
%>
På en sida i siten används application("datum") för att hämta upp poster i en kalender med start på dagens datum. Nu släpar plötsligt variabeln upp till 10 dagar. Datumet i servern är rätt, så det kan inte vara problemet. Om jag sparar om global.asa så hoppar application("datum") rätt igen, men dagen efter har den inte uppdaterats.
Nu har jag satt datumet som en sessionsvariabel, och det verkar funka, men det är ju inte ett helt optimalt sätt att lösa det på. Är det någon som har en idé om vad som kan ha hänt?Sv: Applicationsvariabel som strular
Men jag kan tänka mig att det ligger i application_onstart, och då körs det bara en gång och det innan den första sessionen startas.
Förstår inte riktigt syftet med att lägga in dagens datum i en application-variabel heller, men det är ju en annan sak :)
Fast det är klart, om du säger att det har fungerat tidigare så är nog mitt resonemang fel ;)Sv: Applicationsvariabel som strular
Det framgår ej var du använder denna kod, måste ligga i "Session_OnStart"
Det verkar som du lagt den i "Application_OnStart" eftersom den bara ändras när IIS startar om (vilket sker när du sparar om global.asa)