Jag visar resultatet ur en Access-databas i Excel-format, jag använder mej av Jag blir lite förvirrad här. Du snackar om excelfil, streamar den och skickar ut den till klienten. Sen pratar du om html och då blir jag förvirrad. Kan du förtydliga dig lite hur du gjort så kanske någon av oss kan hjälpa dig på traven. <b>Pelle J:</b> Precis Linus E, jag har en sida där de kan se resultatet ur databasen i en vanlig tabell med ett vanligt Recordset men de kan även klicka på en knapp så att de får resultatet i Excel-format, det är två lika dana asp-sidor med skillnaden att den ena har <code>Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"</code> före tabellen. När någon klickar på den knappen som länkar till sidan med <code>Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"</code> före tabellen så får den personen frågan om man vill öppna eller spara filen. I båda fallen (Öppna och Spara som...) så saknas de svarta kantlinjerna runt cellerna, och det innebär att de som är lite ovana och osäkra känner sig lite förvirrade när de inte ser cellerna, för den vane så är det inget större problem då det är bara att sätta dit dessa igen.Stödlinjer
<code>Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"</code>
före en tabell i min ASP-sida.
Resultatet blir som jag vill ha det nästan, det jag saknar är stödlinjer i Excel-filen som genereras.
På tabellen så har jag <code>table BORDER="1" align="center"</code>
Vet någon hur man skall göra för att få stödlinjerna i arbetsboken aktiverade automatiskt.
Jag har de som default i Excel, och det är bara att ta Verktyg/Alternativ och bockaför visa stödlinjer så visas de igen. Men det är det steget jag vill slippa.
Databas:Access XP
Språk:ASP
/RobertWSv: Stödlinjer
Sv: Stödlinjer
Det han säger är att han har en Access databas som han hämtar information från och skriver ut det i excel format (rutnät) men han får inte alla stödlinjer som han vill ha.Sv: Stödlinjer
Det existerar ingen Excel-fil förens någon klickat på knappen så att säga.
Min fråga är alltså: vet någon här hur man gör för att få dit kantlinjerna?