Kan man inte avsluta applications-variabler? Jag frågade på IRC men de sade att det inte gick utan man fick köra Application("blaha") = "" då. Finns det inget annat sätt. Om varje användare behöver varsin Applikations-variabel måste det sluka minne som , ähum, Windows eller nåt. "Om varje användare behöver varsin Applikations-variabel" Det där visste jag. Anledningen till att alla skulle ha var sin var bara en fundering på hur man skulle kunna gör en Users-Online-lista. Då har alla varsin variabel som är antingen Online eller Offline. Sedan loopar man sig igenom dessa och får en lista. Men jag är ny på det här även om jag jobbat med VB förr så det är säkert ingen bra lösning. Tja det finns många sätt att lösa en user-online lista...Avsluta applications-variabler?
Sv: Avsluta applications-variabler?
Hmmm... du har nog missuppfattat vitsen med Applikations-variabler...
Applikations variabler har man endast när alla besökare skall läsa/ändra på samma data. Typ:
- Senast besökta sida
- Eller antal besökare just nu
- Eller kanske en sökväg till en databas som alla använder
Sessions varaibler använder man när varje besökare skall ha läsa/ändra på egen data. Typ:
- UserID
- En korgvagn på en butikslösning
osv osv
Sessions variablerna försvinner när sessionen dör, applikationsvariabler försvinner när site dör!!!
- MagnusSv: Avsluta applications-variabler?
Sv: Avsluta applications-variabler?
Jag har ett exemple på http://www.gladh.nu/asphelp som använder sig av ett recordset som man lägger i en applications-varaibel..
- Magnus