Hej.. Du bör använda en normaliserad datastruktur. Jag har skapat ett exempel och lagt den i filarean: Damn.. Din databas är verkligen hundra gånger bättre än min. Skriv en kod snurra som överför informationen. Datorn gör sedan jobbet snabbbare än vad du gör. En del av informationen kan du rent av överför med en insert fråga. Om du skickar databasen till mig så kan jag, när jag har tid se om jag enkelt kan snickra ihop några fråger och lite kod som för över data till den nya strukturen.Sök sida i ASP - Acess
Jag vill göra en sök sida i asp.. he he inte så svårt kanske, men jag vill att den skall vara lite speciell..
Jag gör en sökning i tre fält i samma tabell (ASP, MS Access, Dreamweaver MX2004), (film_namn, film_actors och film_genre)
<code> SELECT * FROM film WHERE film_name LIKE '%" + Replace(Search__MMColParam, "'", "''") + "%' OR film_actors LIKE '%" + Replace(Search__MMColParam, "'", "''") + "%' OR film_genre LIKE '%" + Replace(Search__MMColParam, "'", "''") + "%'</code>
Det jag vill är att svaren skall visas för sig. Altså filmnamn skådespelare och genre för sig.
T.ex. om jag söker efter "WILL SMITH" så vill jag att resultat sidan visar resultat efter exakta träffar, partiella träffar. Om ni inte förstår hur jag menar kolla in denna länk: www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=will%20smithwww.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=will%20smith</url>
Om jag har uttryckt mig oklart så får ni säga till, ställ en motfråga så svarar jag.. Jag e lite dålig på att uttrycka mig. :)
Hjärtliga hälsningar Bengan.Sv: Sök sida i ASP - Acess
Programarkivet:Film databasSv: Sök sida i ASP - Acess
Problemet är väl bara att min innehåller ca. 400 titlar och lite annan info.
Jag orkar nog inte göra om denna databas.. men när jag ska börja med en ny så ska jag ha din struktur i åtanke..
Men till mitt sök resultat problem.. Det kanske inte går att fixa med min DB struktur då asså.. Ja ja.. man lär sig så länge man lever..
Tack för visat intresse.. :)
BenganSv: Sök sida i ASP - Acess
Välkomen till en normaliserad databas. ;o)