Hej Jag använder oftast pellesofts tips & tricks faktiskt. Brukar lägga upp saker som jag sen kan hämta här när jag behöver komma åt det. Kanske vore ett tips på ny funktionalitet annars. Det finns ju redan nu - kodformateringen kommer snart. Vill bara testa den fullt ut i forumet först. Men du kanske menar något privat som ingen annan skall få komma åt? Då är det ju lite synd eftersom det handlar om att dela med sig av sina saker istället för att behöva leta på nätet som en hottentott varje gång :-) Jepp, menade en privat......men även om den är privat så kan man ju dela med sig av dess innehåll. Kan ju tom bli enklare att länka på ett kod-exempel man har i i sitt arkiv än att svara på inlägg av samma typ flera ggr.Hantera kod
Vill gärna ha tips på hur ni hanterar er kod, alltså hur sparar ni funktioner, lösningar, kod-snuttar som ni skrivit så att ni enkelt kan använda dem igen.
- Programvara?
- Webbplats?
- Worddokument?
- Annat?
/AndersSv: Hantera kod
Sv: Hantera kod
Ett kodarkiv där man kan lägga sina kodsnuttar. Inkl färgformatering och kommentarer.
Det gör ju att man kan komma åt sitt arkiv vart man än är.
Vad tror du om det Pelle?Sv: Hantera kod
Sv: Hantera kod
Något man skall tänka på dock är ju att en större kod-massa kan utgöra säkerhetsrisk om det kan härledas till den sajt man använder det på. All kod är ju inte perfekt från början...=)
Vad tror du om ett kod-arkiv?
En feature vore kanske att kunna sätta en public flagga på sina olika poster i sitt arkiv.
På det sätt kan man ju enkelt bestämma vilka kod-snuttar som man delar med sig av och vilka man behåller lite för sig själv, av tex. säkerhets skäl.