Hej Tack! Skulle nog tro att det som är tidskrävande är om du skall manupulera en htmlfilbevakning
Jag håller på och programmerar en portal för texter i stil med sourze eller gamla elakpistol. Jag vill ha en funktion så att medlemmarna får en summering av vad som hänt sedan sist varje gång de loggar in.
Kommer inte alls på några bra förslag, har tänkt lite på att låta varje person ha en textfil knutet till sin profil med alla de senaste id-nurmen i. När de sedan loggar in listas allt med högre id.... men det känns klumpigt och långsamt...
Förslag?Sv: bevakning
om du har en databas så kan du ju logga datum för när personen senast var in, när denne då kommer tillbaka så hämtas alla poster som är större än det datumet.
En "enkel" lösning på problemet hoppas jag. Det går även att använda sig av cookies, men en sådan kan ju användaren ta bort.
//Anna-KarinSv: bevakning
Problemet är att jag vill ha bevakning av dels nya och dels valda trådar.
Funderar på att kombinera din lösning med en fil med "favoriter" i html-format som helt enkelt klistras in. Blir isånafall lite omständigt att ta bort och lägga till saker i den filen eftersom det inte är poster, men å andra sidan slipper jag den tidskrävande databaskopplingen...
Hur gör de "stora" forumen? cookies? någon som vet?Sv: bevakning
Databas kopplingen lär gå åtskilligt snabbare