Hejsan! Jodå, klart det går. Det samma princip som jag använder för att visa rutorna på era kunskaper. Dock bör du börja med lite regelverk, ex antalet platser - och antal platser per rad och rutiner för att bryta för nästa rad. Sen är det bara att bygga en sträng innehållande alla gif-bilder och medan du bygger strängen kollar du om den skall vara på eller av för att välja rätt gif-bild. Hoppas du hängde med. Ahha okej jag förstår, men hur gör jag om jag t.ex ska lista oregelbundna bord? Vissa bord har 6 platser och vissa 10 osv. Enklast är väl att du har ett bordID och ett fält för antal platser, sen gör du en loop som loopar det antal platser som bordet har, gör en koll om platsen är upptagen eller inte.Online boking?
Jag undrar om det finns något script i ASP som gör det möjligt att rita ut rektanglar som t.ex biobiljett bokning att man ser hela "salongen" och att vissa "pixlar" är röda och vissa är gröna (lediga) som är databas kopplat.
Vet att det finns till PHP, om det inte går finns det ett annat förslag?
Tack på förhand!Sv: Online boking?
Sv: Online boking?
Sv: Online boking?
Det ska finnas en fil med ett bokningssystem här, men det är inte bort utan platser, men du kanske kan jobba vidare från det upplägget.
//Anna-Karin