Hej, Ingen som vet detta? Jag känner inte till någon webbläsare som kan spara ner sidor som bilder. Hej, Hej o tack svaren,ASP sida till Powerpoint
Jag har en asp sida som innehåller ett gäng tabeller med lite olika färger och innehåll.
Kan man "exportera" detta till Powerpoint på något sätt?
Jag har tidigare lyckats med att "exportera" till excel, men till Powerpoint får jag inte till det..
Någon som vet?
Hälsningar JockeSv: ASP sida till Powerpoint
Om detta är svårt, kan man göra så här:
Om man har en asp-sida med ganska mycket grafik. All grafik ligger inom en div-tag. Kan man på något sätt göra så att man sparar innehållet till en gif-bild?? Visst, användaren kan ju ta "print screen", men det är inte alltid allt får plats på skärmen utan att scrolla.
Eller finns det någon annan lösning? Vad användaren vill är att ta grafiken på min sida och lägga in den i Powerpoint för ha i diverse presentationer.
Vore väldigt tacksam för lite hjälp här!
Hälsningar JocokeSv: ASP sida till Powerpoint
Testa att markera allt på sidan, kopiera, och klistra in i Powerpoint.Sv: ASP sida till Powerpoint
Med Adobe Acrobat kan du öppna en URL och på så sätt få det som en PDF-fil.
/HenrikSv: ASP sida till Powerpoint
Jag har lyckats få det till Powerpoint och det ser kanske inte jättebra ut än, men det kan jag nog fixa till.
Så här gjorde jag:
<code>
Response.ContentType = "application/x-msdownload"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=filnamn.ppt"
</code>
Men ett problem har jag som jag inte kan lösa:
Jag har ju en del bilder på asp-sidan som inte kommer med till Powerpoint. Jag har provat att skriva hela url:en till bilderna(http://blala/folder/bilf.gif), men det hjälper inte.
Någon som vet hur man kan göra???
/Jocke