Har ganska mystiska problem här. Började bygga lite på en site nu och tänkte använda mej av Server.Execute Request.QueryString("page") i default.asp tillsammans med lite annat för att slippa inkludera header och footer på alla sidor. Varför server.execute?? Response.Redirect kanske tar lite extra kräm men fungerar bättre. Man kan inte läsa information som har postats med "post" i en sida som öppnats med server.execute tror jag. Jag har i alla fall inte lyckats... Du skulle kanske kunna ta emot informationen i en sida och sedan köra en response.redirect? Jag löste det genom att använda "get" istället. Jorå, det går att läsa postad info i en executead sida. Jag löste det genom att fixa så urlen blev host.com/main.asp?page=login i stället för host.com/?page=login, då funkade det. Funkade visst inte så bra ändå, kommer ju inte åt de variabler som var deklarerade i skriptet som execade. Går det att fixa på något sätt?Server.Execute?!?
Mitt problem uppstår när jag ska posta ett form (inte get, post), det funkar helt enkelt inte. 405 - Resource not allowed säger den, inget mer.
Några ideer?
/ErikSv: Server.Execute?!?
Sv: Server.Execute?!?
/JohanSv: Server.Execute?!?
Sv: Server.Execute?!?