SELECT tblUsers.username, tblUsers_imail.* FROM tblUsers, tblUsers_imail WHERE" sender=Session("username")) SELECT tblUsers.username, tblUsers_imail.* FROM tblUsers, tblUsers_imail WHERE sender=''" & Session("username") & "''" kanske kan funka förutsatt att du använder vb. Det skadar aldrig att ta med hela kodraden. Beskriv oxå gärna vad du vill gör och din databas struktur. Tack, fick det att funka, men det är bara så att när en användare som inte har mail kollar så blir det undantag inträffade Kontrollera om ditt recordset har poster innan du anropar det.Vad är det för fel med joinsatsen
Jag får
'')'' förväntas.
/mail/default.asp, line 53, column 110
Set readmail=objConn.Execute("SELECT tblUsers.username, tblUsers_imail.* FROM tblUsers, tblUsers_imail WHERE" sender=Session("username"))
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Nån som vet vad felet är?Sv: Vad är det för fel med joinsatsen
//Fredde Sv: Vad är det för fel med joinsatsen
Jag antar att du vill lista imail och slå upp mottagarens namn(typ, som en utkorg):
<code>
strSQL = "SELECT tblUsers_imail.*, tblUsers.username" & vbCrLf & _
"FROM tblUsers_imail LEFT JOIN tblUsers ON tblUsers_imail.[Reciver] = tblUsers.[UserId]" & vbCrLf & _
"WHERE tblUsers_imail.sender=" & Session("username")
</code>
Eller så kanske du vill lista imail och slå upp avsändarens namn(typ som en inkorg):
<code>
strSQL = "SELECT tblUsers_imail.*, tblUsers.username" & vbCrLf & _
"FROM tblUsers_imail LEFT JOIN tblUsers ON tblUsers_imail.sender = tblUsers.[UserId]" & vbCrLf & _
"WHERE tblUsers_imail.[Reciver]=" & Session("username")
</code>
Eftersom du inte uppgett din datastruktur så är jag tvungen att gissa mig till fältnamn för mottagare([Reciver]) och användarid([UserId])Sv: Vad är det för fel med joinsatsen
Sv: Vad är det för fel med joinsatsen
T.ex. :
<code>
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open strSQL, Conn
If rs.EOF Then
Else
Do
''Kod som skriver ut mail
''T.Ex. :
'' Response.Write "<B>Från: </B>" & rs("From") & "<BR>" & vbCrLf
rs.MoveNext
Loop Until rs.EOF
End If
rs.Close
Set rs = nothing