Server.HTMLEncode är ju bra, men nu skulle jag vilja ha tillbaka en sån fin "encodad" sträng till sitt normala utseende. Texten du visar är inte körd genom HTMLEnode utan URLEncode. Är det den du menar? Allrighty, my bad... =) Informationen konverteras när du skickar formuläret, men den konverteras ju tillbaka när informationen tas emot. Du ska inte behöva avkoda den alls. JAg håller med Göran Andersson. Hm... htmlencode och urlencode finns i asp. server.urlencode/urldecode/htmlencode/htmldecodeOmvänd HTMLEncode
dvs.
"BL%C4CKSTR%C5LESKRIVARE"
så att det blir
"BLÄCKSTRÅLESKRIVARE"Sv: Omvänd HTMLEncode
I ASP.NET finns såväl HTMLDecode som URLDecode, men tyvärr inte i ASP.Sv: Omvänd HTMLEncode
URLEncode eller HTMLEncode. Hur som helst så görs konverteringen av systemet när jag skickar informationen i ett <form>.
Nån form av "Decode"-funktion var jag väl ute efter, men det verkar som om jag får göra den själv tills jag lyfter över till .NET...
Tack för inläggen/svaren!Sv: Omvänd HTMLEncode
Sv: Omvänd HTMLEncode
Kan du visa koden vilket du kodar om texten? Det kan var fel funktion på rätt ställe eller rätt funktion på fel ställe vilket ställer till det för dig.
Det är bättre att angripa ett problem vid källan istället för att korigera det i efterhand.Sv: Omvänd HTMLEncode