Visste inte riktigt om det skulle in här elle runder dhtml/javascript... <code> Response.redirect "default.asp?posted=true" Jag skulle ha gjort så att i lagrens style-attribut lägger jag in t.ex.Layers och asp
Det är så att jag har en sida som är byggd i lager och nu har jag en gästbok på den.
När man postar ett nytt inlägg så går den igenom koden som vanligt och sist i uppdatera
koden har jag:
Response.Redirect "default.asp"
Kan man fixa lite så att den avlutar med att skicka en till "gästboks" lagret istället, som det är
nu så visas första lagret istället och man måste klicka på gästbok igen för att kola på sitt inlägg.
Så här funkar det med genom klickning, men då kan jag ju använda mig av javascript...
onClick="MM_showHideLayers('music','','hide','news','','hide','gastbok','','show','contact','','hide')"
Jag vill alltså att när man har postat sitt inlägg så ska sidan uppdateras med ovanstående lager inställningar...
Nån som fattar vad jag menar och har någon lösning på det....Sv: Layers och asp
Response.redirect "default.asp?posted=true"
if cBool(Request.querystring("posted"))=true then
Response.write "onClick=""MM_showHideLayers('music','','hide','news','','hide','gastbok','','show','contact','','hide')"""
else
Response.write " Något annat"
end if
</code>Sv: Layers och asp
if cBool(Request.querystring("posted"))=true then
Response.write "onClick=""MM_showHideLayers('music','','hide','news','','hide','gastbok','','show','contact','','hide')"""
else
Response.write " Något annat"
end ifSv: Layers och asp
<code>
<div id=gastbok style="...;<%= iif(page="gastbok","visibility: show;","visibility: hidden;") %>">
</code>
och i början
<code>
<%
Dim page
page = Request.Query("page")
%>
</code>
då kan du lätt länka till den sidan du vill med default.asp?page=gastbok
eventuellt kan du styra pagevariablen så att den bara kan ha specifika värden, och ett standardvärde om det inte matchar.
Lite onödigt att gå omvägen genom att med asp anropa javascript som i sin tur visar/gömmer lagren.