Hej! Låter som en cookie-sak, men om det är olika domännamn där så kommer det inte fungera. Däremot kan du säkert använda request.servervariables("http_referer") och få reda på vad man kom ifrån. Du kan ju sätta en sessionsvariabel när popupen visas. Tycker Guffa föreslog en bra ide. Då minnimerar du desutom användning av cookies. Vem tycker om kakor? Tackar för er hjälp....problemet är löst.Känna av om användaren kommer extern eller internt till en sida.
Jag har en site med en popup som visas när man kommer till startsidan. Om jag sedan inifrån siten klickar på startsidan så kommer popupen igen. Kan jag på något sätt styra och kontrollera om användaren är extern så skall den visas men klickar han internt så skall den inte visas när han går till första sidan
/tyronneSv: Känna av om användaren kommer extern eller internt till en sida.
Sv: Känna av om användaren kommer extern eller internt till en sida.
Att kolla referer funkar för de flesta, men vissa brandväggar plockar bort den informationen. Den statistik jag får ut av visade banners på Aspsidan tyder på att ungefär 10% av besökarna saknar referer.Sv: Känna av om användaren kommer extern eller internt till en sida.
P.S.
Är inte brödsmulor(breadcrums) mer lämpligt namn än kakor(cookies)? Eftersom de igentiligen hjälper servern hitta tillbaks till en användare. ;o)
Men termen breadcrums är ju redan idag upptagen av hirarki. T.ex. :
Din Webplats / Forum / Inlägg: "Hjälp servern är en muterad köttbulle"
Som sagt, Låt bli kakorna. Även om det är gott med kakor.
Andreas uppskattar om kakor postas till honom. Helst goda kakor. ;o)
D.S.Sv: Känna av om användaren kommer extern eller internt till en sida.
/tyronne