Kan nån tala om varför vår sida www.patronbutiken.se inte funkar i mac? För oss som inte har Mac kan du väl beskriva felet som uppstår. Så vi kan försöka lista ut det. Vi har inte mac vi heller med enligt våra kunder fungerar t.ex inte "köp" knappen Vi har inte mac vi heller med enligt våra kunder fungerar t.ex inte "köp" knappen Vi har inte mac vi heller med enligt våra kunder fungerar t.ex inte "köp" knappen Vi har inte mac vi heller med enligt våra kunder fungerar t.ex inte "köp" knappen <code> Om du vill följa HTLM standarden bör du ange type="text/javascript". Du kan lämna kvar microsofts attribut LANGUAGE="javascript" för bakåtkompabilitet. Får jag lov????? Det är nog inte javat det är fel på, jag har för mig att man inte kan använda recordset i asp på samma sätt om den skall visas på en Mac, Jag för mig att mac tolkar mellanslag annorlunda, Ju mer av din kod du bifogar. Desto bättre överblick får vi hur det fungerar och att felsöka din kod. Det är ditt val.ASP fel i Mac OS läsare
sidan är skriven i asp-kod samt använder en Accessbas.
Tack på förhandSv: ASP fel i Mac OS läsare
Sv: ASP fel i Mac OS läsare
//KOD
<script ID="clientEventHandlersJS" LANGUAGE="javascript">
<!--
function submit1_onclick(prod) {
alert([prod] + " lagd i kundvagnen!");
parent.basket.location ="basketjava.asp"
}
//-->
</script>
</HEAD>
samt vi köpknappen följande kod
<form method="POST" action="add.asp">
<tr style="border-bottom: 1px solid #C0C0C0" LANGUAGE="javascript" onMouseOver="this.style.backgroundColor='#F3F3F3';" onMouseOut="this.style.backgroundColor='';">
<td class="text7" width="60" valign="top"><p align="left"> " target="info"><% = rs("ARTNO") %></td>
<td class="text8" width="280" valign="top"><p align="left"><a href="nyinfo.asp?ARTNO=<% = rs("ARTNO") %> " target="info" ><font color="black"><% = rs("ARTNAME") %>
Mvh
PeterSv: ASP fel i Mac OS läsare
//KOD
<!--
}
//-->
</script>
</HEAD>
<tr style="border-bottom: 1px solid #C0C0C0" LANGUAGE="javascript" onMouseOver="this.style.backgroundColor='#F3F3F3';" onMouseOut="this.style.backgroundColor='';">
<td class="text7" width="60" valign="top"><p align="left"> " target="info"><% = rs("ARTNO") %></td>
<td class="text8" width="280" valign="top"><p align="left"><a href="nyinfo.asp?ARTNO=<% = rs("ARTNO") %> " target="info" ><font color="black"><% = rs("ARTNAME") %>
Mvh
//KOD
<!--
}
//-->
</script>
</HEAD>
Mvh
//KOD
<!--
}
//-->
</script>
</HEAD>
Mvh
function submit1_onclick(prod)
{
parent.basket.location ="basketjava.asp"; <= lagt till ett ;
}
</code>
Testa det, vet inte om det är så att Mac är extra grinig på om taggar ska avslutas rätt.
(Bugg eller är samma fråga postad 4 gånger?
Är den postad 4 gånger så är det rätt onödigt.)
//Anna-KarinSv: ASP fel i Mac OS läsare
<code>
<HEAD>
<script ID="clientEventHandlersJS" type="text/javascript" LANGUAGE="javascript">
<!--
function submit1_onclick(prod)
{
}
// -->
</script>
</HEAD>
</code>
<code>
<table>
<tr style="border-bottom: 1px solid #C0C0C0" onMouseOver="this.style.backgroundColor='#F3F3F3';" onMouseOut="this.style.backgroundColor='';">
<td class="text7" width="60" valign="top" align="left" >
" target="info"><%=rs("ARTNO") %>
</td>
<td class="text8" width="280" valign="top" align="left">
" target="info"><% = rs("ARTNAME") %>
</td>
</tr>
</table>
</form>
</code>
Jag ser inte köpknappen. Kan du berätta vart den är? Har du inte en submitt-knapp? Du bör inte ersätta html element. Som t.ex. en submit-knapp med javascript. Javascript är ett komplement.
Exempel:
<code>
<div class="Flashig submit" onClick="this.form.submit();" />
<nocode>
<input type="submit" value="Köp">
</nocode>
</code>
Om du är vänlig att bifoga mer eller helt enkelt koden för hela sidanså har vi större möjlighet att hjälpa dig med ditt problem. Samt ge dig förslag på hur du kan göra sidan "bättre"(tolkningsfråga om vad som är bra eller ej).Sv: ASP fel i Mac OS läsare
Det hela bygger på en liten bugg på pellesoft sidan, jag fick lite felmeddelanden och följde anv, så belv det så här :-(Sv: ASP fel i Mac OS läsare
Jag vet att en kund som gick via www.patronbutiken bläckpatroner m.m. Hp (där listas modellerna) när kunden tryckte på sin modell DeskJet 940c så fick han databas error, kunden körde Mac, jag gjorde samma via PC och det funkade.
Mvh
JAg är trätt på att gissa.