Har tänkt fixa ordning min sida ( www.punkabilly.tk ) litegrann. Ideén är en sida där man kan bli en del av "Crewet" och skriva, artiklar mm. (Som denna sida ungefär) Ett litet forum skulle vara tillgängligt för olika orsaker. Vet att man behöver ett login och sign up script (skall ha tillgång att skicka e-mail till personen om hans användaruppgifter, men han ska kunna logga in så fort han skickan "ansökan") Jag som admin skall kunna IP-banna dom som missbrukar sin position som "Crew" medlem. Nån som vet hur man ska lägga upp det hela? Tacksam för alla råd. Plcoka fram papper och penna till att börja med. Sen skriver du upp vad man som användare resp administratör kan göra. Sen ritar du upp index.html sidan och de sidor som ska vara med, ritar pilar mellan de olika sidorna och ser till att man alltid kan komma tillbaka till index sidan. Tackar så mycket för tipsen =)Nu är man här igen med frågor. *s*
Sv: Nu är man här igen med frågor. *s*
Samma med databasen, börja att skissa på vad som ska vara med, sen börjar det roliga, att få ihop det till en vettig tabellstruktur. Läs de artiklar som finns om databaser och normalisering här så är du en bit på väg.
//Anna-Karin
ps.
en bättre rubrik gör att folk svarar, en del tittar inte ens på en sådan här fråga.
dsSv: Nu är man här igen med frågor. *s*
Har en massa uppskrivet och skissat så. =) Men har dock lite problem även med hur man ska fixxa allt i access dock =/
är massa som man vill ska vara tillgängligt