Jag har råkat ut för att folk har hackat en av mina sidor jag gjort. http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=81.154.251.235 Så där långt har jag tagit mig men jag tänkte om man kan fixa en funktion som kollar upp email-adressen man ska skicka till och sedan skickar ip´t till dom direkt från sin egen sida. Ta sig in på sidans administrations sidor och ta bort alla uppladdade filer, ändra alla nyheter och förstöra allt som fanns i databasen. tänk om grabben! Jo det har jag ju tänkt... Men en sak jag undrar över är... Tyvärr hittade jag inte artikeln om det här på Pellesoft. Finns en artikel om det sedan tidigare. Ersätt alla ' med /' i strängarna från formuläret innan du kör SQL-frågan. nja, ersätt alla ' med '' är det t.o.m, dvs. dubbla alla ' med replace funktionen Det absolut snyggaste sättet är att använda SQL med parametrar, behöver inte bry sig om Injections då. Men om man använder post i ett inloggningsformulär och sen kör en replace(userID, "'","´") borde inte det sätta P för injects? Då kommer man ju bort från ' tecknet.Anmäla någons ip till deras ISP
Kan man göra någon funktion som letar upp den personens ISP via ip och sedan skicka ett mail till dom om vad som hänt?Sv: Anmäla någons ip till deras ISP
Kolla det sista i denna sträng, där kan du lägga in Ip-Numret till den som hackat in sig. Anmäl sedan på nästa sida.
Mvh Christian RautenbergSv: Anmäla någons ip till deras ISP
Sv: Anmäla någons ip till deras ISP
Det har dom gjort för mig så..Sv: Anmäla någons ip till deras ISP
du kanske tom ska uppskatta det, för om din sida eller vad det nu är ska bli stor och bra krävs bra säkerhet. Och efter detta kommer du vell endå bygga om din säkerthet?Sv: Anmäla någons ip till deras ISP
Hur får man bort buggen med att man kan fortsätta på SQL:en i ett te´xtfönster.
t.ex. du skriver i password: " & or admin=false & "
Minns inte hur det var... Hur kan man få bort såna läckor?Sv: Anmäla någons ip till deras ISP
Hittar i alla fall ett svar med google:
http://www.aspsidan.nu/showPost.asp?pId=148861Sv: Anmäla någons ip till deras ISP