tja grabbar... > <!-- #Include file="dbCon.asp"--> den första som du ser har ja problem med...och inte riktigt fått den att funka då jag inte riktigt vet vart jag ska sätta den..:(.. Beskriv gärna hur du fått det att funka, eftersom man kan göra på många "sätt". Vissa "sätt" är mer "korrekta" och/eller bättre än andra. jag hade gärna berättat hur jag fått det att funka...prob med en dropdown
Problem 1.
hur kan jag lösa det med en dropdown jag har...det e så att om man ändrar till 0 varor så står den fortfarande kvar...visserligen på 0 varor och den 0 kr..men det ser lite fult ut..så jag vill att den ska tas bort helt när jag kommer under 1 vill säg..
Problem 2.
Hur är lättaste sättet att lösa att en sida uppdateras men att allting står kvar så att säg.
för just nu är min shop när jag uppdaterar nått i kundvagnen så redirectar den till just kundvagnen sida men eftersom den är included så blir det lite konstigt ju..Sv: prob med en dropdown
>Problem 1.
>
Var vänlig att förtydliga dig. Gissar på att du har en tabbel för kundvagnen. TA bort poster där antal understiger 1.
T.ex.
<code>
strSQL = "DELETE FROM KundVagn" & vbCrLf & _
"WHERE Antal < 1 AND SessionID = " & Session.SessionID
</code>
>
>Problem 2
>
<code>
Response.Status = "205 Reset Content"
</code>
Får anropade sida attt ladda om sig istället. Se http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html#sec10.2.6Sv: prob med en dropdown
<%
call openConn(objConn)
select case request.form("funktion")
case "+"
SQL = "UPDATE temptab SET antal = antal + 1 WHERE sid = "& kid &" and aid = '" & request.form("aid") & "' ;"
case "-"
SQL = "UPDATE temptab SET antal = antal - 1 WHERE sid = "& kid &" and aid = '" & request.form("aid") & "' ;"
case "Del"
SQL = "Delete FROM temptab WHERE " & vbCrLf & " sid = "& kid &" < 1 and aid = '" & request.form("aid") & "' ;"
end select
response.write SQL
objConn.execute(SQL)
call closeConn(objConn)
response.redirect "sortiment.asp"
%>
har testat med den här...men den gör ingen skillnad ju då kid aldrig är under 1....Sv: prob med en dropdown
den andra har jag fått att funka ganska så bra utan "Response.Status = "205 Reset Content"" tack ändå AndreasSv: prob med en dropdown
Sv: prob med en dropdown
men tyvär så har inte jag fått det att funka..:(..utan försöker fråga vidare på andra
forum..men jag lovar att återkomma och skriva här när jag väl fått det att funka..