Hej där ute! Ha två listboxer och två knappar för att flytta posterm mellan listboxarna. Du kan säkert använda dig av Artikel [Visa vald post i listboxen när sidan laddas om] och modifiera den för ditt ändamål. Listbox från databas
Är det någon som kan hjälpa en amatör med en listbox som ska fyllas från en databas. Så långt hänger jag egentligen med själv. Problemet uppstår när jag vill att när ett värde väljs ur listboxen ska detta värde inte visas mer. För att ytterligare krångla till det ska detta inte ske förrän kunden bekräftar de uppgifter han matat in i formuläret.
Så här gör jag. Kanske krångligt men det enda sätt jag vet.
Kunden får fylla i ett formulär med sina uppgifter. Ett fält är en listbox som fylls från databasen. När kunden trycker Submit så kommer han till ett likadant formulär med uppgifterna ifyllda. Skillnaden är att den vanlda uppgiften ur listboxen nu finns i en vanlig textruta. Om allt stämmer trycker kunden beställ och skickar uppgifterna till en databas. När detta görs ska samtidigt den valda uppgiften markeras som vald. Dessa uppgifter ligger i en egen tabell.
Någon som fattar
Lev VälSv: Listbox från databas
Sv: Listbox från databas