Om jag har en domän t.e.x. www.mydomain.com... Låter som om du skulle behöva en ISAPI-dll... Inte det lättaste att skriva om man inte är en hejare på C++ och MFC... Om du skapar ett eget felmeddelande som gör att när den inte hittar sidan så ska den köra en speciell sida och sen redirecta mot info.asp samt skicka med en querystring. Du kommer även att få med alla sidor som besökaren försöker besöka och som inte existerar så du måste kolla vart du ska redirecta emot, info.asp eller den riktiga felmeddelande sidan. Det är som dem har på lunarstorm.... jag ska ha det på en sida som jag håller på att bygga så man ska inte behöva logga in för att kolla en persons presentation... resten vad detmer exakt är får n se när den är klar... ;)Kolla mappnamnet eller nåt... ;)
Så skriver jag in adressen www.mydomain.com/PUT440
så vill jag att den ska gå till en fil som t.e.x. heter info.asp och sätta mappnamnet i en variabel så det blir:
www.mydomain.com/info.asp?username=PUT440
Hur?Sv: Kolla mappnamnet eller nåt... ;)
Kanske skulle kunna gå om man trixar i IIS men just nu ser jag ingen lösningen det hållet...
den sista och sämsta utvägen är.
att i varje mapp så skapar du en fil!!! som du döper till typ mapp.asp/index.asp eller nått. sedan sätter du den filen som default fil för alla mappar. I den filen så skickar du besökaren vidare till /info.asp?usernamne=MAPPNAMNET..
mappNamnet kan du få ut med hjälp av servervariabler...
lycka till
- magnusSv: Kolla mappnamnet eller nåt... ;)
Vad ska du använda detta till? (Om man får vara nufiken... :-))
/JanneSv: Kolla mappnamnet eller nåt... ;)
*funderar fortfarande hur jag ska lösa det*