Jag funderar på en enkel lösning för att visa om det finns nya inlägg i en forumtråd sedan senaste besöket. Forumet har ingen personlig inloggning och jag söker en enkel lösning utan att bygga om databasen allt för mycket. Min tanke är att använda en cookie eller session och bara jämföra den med datumstämpeln på inläggen. Finns det något bättre sätt, eller kanske något enkelt kodexempel? Du är nog inne på rätt spår. Det du kan göra är att först läsa in cookiesen i en session. Sen uppdatera cookiesen med tid och använda sessionens datum att jämföra med. När användaren sen kommer in nästa gång tar du det sist skrivna datumet, skriver nytt osv. Då kan du i alla fall visa skillnaderna sen dom var "inne" sista gånger. Japp, det blev något åt det hållet. Beroende på om jag uppdaterar kakan varje gång eller bara första gången sidan laddas så skiljer det en del men det skulle ju vara enkelt. Det går säkert att förenkla det mer men nu verkar det fylla mitt syfte i alla fall.Nya inlägg sedan senaste besöket
Sv: Nya inlägg sedan senaste besöket
Sv: Nya inlägg sedan senaste besöket
<code>
<%
If Session("LastVisit") = "" Then
If Request.Cookies("LastVisit") = "" Then
Response.Cookies("LastVisit") = Now
Response.Cookies("LastVisit").Expires = DateAdd("d", 7, Date)
Session("LastVisit") = Request.Cookies("LastVisit")
Else
Session("LastVisit") = Request.Cookies("LastVisit")
Response.Cookies("LastVisit") = Now
Response.Cookies("LastVisit").Expires = DateAdd("d", 7, Date)
End If
End If
%>
</code>