Hej alla glada Hej, det berodde med största sannorlikhet att dom fastnade i spam-filter. Du måste köra med relay för att dom skall tillåta att ta emot mail. Se flera av de senaste frågorna här om cdonts för att se hur man skickar mail med relay. Se [Skicka fil med CDOSYS] Hmm, såg inget om relay i det inlägget. Har sökt på relay, och läst alla inlägg men hittar inget om hur man skickar med relay. Är det något jag ställer in på servern eller något jag skriver i koden? Måste jag lägga upp ett mail-konto på servern med samma adress som avsändaren i cdo? Bytte till en egen adress som avsändare och fick då delivery-faliure från spray-adressen. > <b>Hur får man fully-qualified hostname?</b> Ok! Vart ställer jag hostname? Det ställer du in på din IIS, på internet information services.CDO - Spray?
Jag har använder windows server 2003 för att skicka ut ett bekräftelse-mail. Men det verkar inte komma fram till sprayadresser?! Hotmail och min bredbandsadresserna funkar fint. Jag har för mig att Pelle hade problem med spray-mail för inlogg om jag inte minns helt galet. Nån som vet vad det kan bero på ?
mvh MaxSv: CDO - Spray?
Sv: CDO - Spray?
Sv: CDO - Spray?
Det innehöll följande intressanta text: "need fully-qualified hostname"
Hur får man fully-qualified hostname?Sv: CDO - Spray?
Ett Fully Qualified Host Name är ett komplett namn. Jämför:
www HostName
www.pellesoft.se Fully Quallified HostNameSv: CDO - Spray?
Ska jag ändra datornamn på servern, eller kan jag ställa det i koden?Sv: CDO - Spray?
Välj egenskaper på standard för virtuell smtp-server. Välj fliken leverans och knappen avancerat. Där kommer en rubrik upp "fullt kvalificerad domännamn" och där anger du som sas tidigare här hela din domänadress. På pellesoft måste jag även skriva vad servern (pellesoft1) är döpt till, i mitt fall pellesoft1.pellesoft.se för att få till det rätt.