Går det att ladda upp en fil till en ftp server med hjälp av asp, utan att ha något som helst installerat på ftp servern? Förmodar att det finns stöd för asp och i så fall är svaret ja. Du kan utan att använda komponenter låta asp ladda upp en fil på din server. Dock är jag lite förvånad av frågan, men förmodar att du har något problem eller blivit hackad, kan du förtydliga din fråga eller räcker svaret? Det borde gå om du kan anropa ftp.exe från ditt asp-script. Jag känner inte till något sätt att öppna sockets från asp, så utan någon komponent blir det nog svårt annars. Jag syftade på en fileupload och sen placera filerna i samma katalog som ftp:n's hemkatalog har. Jopp, det går att ladda upp utan komponenter, det räcker med html och asp. Det är så att våran leverantör låter oss göra lite diverse saker med hjälp av en ASCII fil som man laddar upp på deras ftp server. Och jag vill ju naturligtvis koppla ihop våran hemsida med den så att vi slipper ladda upp filerna själva med ett ftp program. Vilket menar du? Alltså de exempel jag hittar här är bara för att ladda upp en fil till samma dator/server som asp sidorna körs på. Jag vill alltså kunna ladda upp en fil från min hemsida som är på Ballou med hjälp av asp till en server som finns i finland utan något som helst annat än den filen jag vill ladda upp och ett asp script och jag undrar om det går och isåfall hur man gör. Kolla den här länken, den kanske kan hjälpaLadda upp på ftp med asp?
Sv: Ladda upp på ftp med asp?
/JohanSv: Ladda upp på ftp med asp?
Länken till artikeln: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnasdj01/html/asp0900.asp
Även asp101.com och 15seconds.com har artiklar i ämnet för den som vill läsa mer.Sv: Ladda upp på ftp med asp?
Vill du med ASP ladda upp en fil på en annan server via FTP? Läs mitt tidigare svar!
Kör du ASP-sidor på samma server som FTP-servern körs och vill ladda upp en fil via ASP som blir tillgänglig via FTP? Läs alla andra svar! :)
/JohanSv: Ladda upp på ftp med asp?
Att ladda upp en fil till samma dator som asp sidorna körs på är ju inga som helst problem.
Jag vet inte om jag bara är väldigt dålig på att förklara eller nå liknande men det är iaf det jag vill göra.Sv: Ladda upp på ftp med asp?
http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=775