Hej på er, den användare som IIS-siten kör. Om du har en nt-domän/active directory bör du skapa en "riktig" användare istället för den lokala användare vilket IIS normalt använder. Sedan ställa om IIS att använda denna användare.VBScript FileExists Filesystemobject från ASP
Jag försöker över UNC (\\server\share) kolla om en fil existerar med hjälp av FileExists-metoden i VBScript.
Gör detta från en IIS6 med ASP. Jag kan för mitt liv inte förstå vilken användare man ska ge rättigheter mot den share på den server man försöker att accessa filen ifråga.
Jag har provat att öppna allt i filsystemet, dvs. jag har gett everyone, Anonynous User..... Fullständiga rättigheter både mot sharen och filsystemet
Är det någon som har erfarenhet i ämnet och kan tännka sig att dela med sig av detta får gärna svara på detta inlägg..
MVH
Kjell BrandesSv: VBScript FileExists Filesystemobject från ASP
Default brukar det vara <IUSR_machinename>
Det är den användaren som ska ha rättigheter på "share-servern"
cya,
/PatrikBSv: VBScript FileExists Filesystemobject från ASP
Saknar du nt-domän/active directory så kan du istället skapa två lokala konton på berörda maskiner med samma användarnamn och lösenord. Har för mig att den då tar roll som det lokala kontot och dess rättigheter.
Nätverksadministration är inte min säkerhet. En klippa på det här är RickardD