Hej! Läsa inställningarna vid visning av sidan. Är chatten igång: Låt folk skicka och läsa meddelande. Annars visar du meddelande. t.ex. Chatten är stängd. Hmmm...hängde nog inte riktigt med...Tanken är att jag ska kunna gå in via en admin-funktion som jag gjort på inloggningssidan till chatten. Där ska jag t.ex 3-4 dagar innan chatten är tänkt att börja, kunna ställa in start och stopp för chatten. Detta för att jag kanske inte hinner, eller kommer ihåg, att aktivera upp den.( Chatten är tänkt att vara i funktion innan en idrottsmatch).Starta och stoppa script med automatik
Jag har precis börjat lära mig om ASP. Jag håller på att snickra ihop en chat med hjälp av ett script jag hittade på nätet. Grejen är att jag vill kunna ställa en tid när chatten startar och när den ska stängas av. Jag har gjort en ASP-sida, där jag kan gå in och ställa datum och tid, som lagras i en databas. Dom sparas i format åååå-mm-dd och tt:mm. Kan man göra som så här,typ: Om startdatum OCH starttid = 1 och INTE stoppdatum OCH stopptid = 1, sätt variabel "chat" till 1.
Variabeln "chat" kanske man då kan göra som en session, eftersom den kanske måste följa med på flera sidor, som en global variabel.Sv: Starta och stoppa script med automatik
Sv: Starta och stoppa script med automatik