Hej, Var vill du skriva ut filerna? Från servern eller från klienten? Det skulle vara bra om klienten kunde göra det... skulle också vara bra om servern kan det i vissa fall. Servern kan inte skicka ett "skriv ut det här dokumentet" kommando, javascript kan det däremot... Kan man verkligen få browsern att skriva ut de länkade filerna utan att öppna dem? Jag tror inte det går att få browsern att skriva ut länkade filer. Tack för alla svar, jag lägger inget krut på att fixa nåt till detta nu men är det någon som har några fler ideer så är det bara att skriva. Det är inget som jag kan prioritera tid till just nu. Jag tycker Plutten's ide med en dynamiskt skapad PDF är mycket bra lösning. Troligen behöver man en tredjeparts komponent eftersom det är vanlig ASP...Skriva ut flera filer?
Jag har ett antal filer som ligger i samma mapp och de listas i en select lista på en asp-sida.
Kan man med nån funktion skriva ut alla filer som ligger i denna mapp utan att behöva öppna varje enskilda fil och välja skriv ut?
/HHSv: Skriva ut flera filer?
Ifall du vill skriva ut dem från servern så behöver du en komponent som kan skriva ut dem.
Ifall du vill skriva ut dem från klienten så måste du ju öppna dem alla. De ligger ju på servern, och de måste ju skickas till klienten för att det ska vara möjligt att skriva ut dem där.Sv: Skriva ut flera filer?
/HHSv: Skriva ut flera filer?
Exakt hur det ser ut vet jag inte, men Document.Print() är det nog om jag inte kommer ihåg fel...
Mvh,
Thomas VanhaniemiSv: Skriva ut flera filer?
Document.Print() funkar bra men då skrivs den öppna websidan ut, och det kanske inte var det som önskades.
Ett alternativ är att länka till en zip-fil som innehåller alla filerna, då kan man markera alla filerna i zip-filen (när man laddat ner den alltså) och högerklicka och välja "skriv ut". Då slipper man behandla varje fil enskilt.Sv: Skriva ut flera filer?
Om man däremot skulle kunna ha en sida som öppnas där alla filers innehåll är radade efter varandra och placerade så att varje ny fil hamnar på ett eget papper skulle det kunna gå...
Kanske om man kan göra en PDF fil av alla man vill skriva ut och öppna den?
Går nog att lösa, vilket sätt man vill använda är ju upp till en själv...
Mvh,
ThomasSv: Skriva ut flera filer?
Tack för tipsen iallafall.
/HenrikSv: Skriva ut flera filer?
Jag vet inte hur lätt den är att genomföra.Sv: Skriva ut flera filer?
I ASP.NET skulle man ju kunnat försöka knåpa ihop en egen komponent.
Mvh,
Thomas