Tenare! Svårt att svara på eftersom du inte talar om på vilket sätt dina klienter inte kommer åt sidorna. Jag är inte så bra på dom olika termerna men jag ska försöka beskriva det så tydligt som det bara går :) Du kan ju prova med att surfa till antingen maskinens namn eller IPnr och se vad som händer. Det är inga problem att pinga maskinen! ..och du har ju naturligtvis kopplat av / konfigurerat brandväggen så att port 80 (eller var du nu kör servern) är åtkomlig från dom andra datorerna? Tjenare!Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dator
Jag vill kunna köra en ASP sida på flera olika datorer i ett intranät men får inte detta att fungera.
Det fungerar på den lokala maskinen, men inte på någon annan dator i nätverket.
Vad kan jag göra för fel?
Mvh FredrikSv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dator
Ska dina klienter kunna surfa på dina asp sidor så måste de surfa till servern där dina asp sidor körs.
Om inte detta hjälper, så får du återkomma med bättre felmeddelanden och hur dina klienter försöker komma åt sidorna.
//Anna-KarinSv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dator
IIS är installerat på en dator där ASP sidan ligger, jag försöker komma åt sidan från andra datorer i närverket men får bara meddelandet att sidan inte kan hittas. Det är inga problem att använda sidan på datorn där IIS finns.
Mvh FSv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dator
Tex //Nisse/localhost om nu datorn heter Nisse. Då borde IIS svara och två sidor ska komma upp.
Om inte det fungerar så får du prova att pinga den datorn och se om den svarar.
Öppna kommandoprompten och skriv ping 168.169.63.63 och tryck Enter.
OBS!! byt ut mina siffror mot rätt IP nr.
Får du svar så vet du att den "lever" och hittas i nätverket i alla fall.
Om inget av detta fungerar så vet jag inte vad som felar, det borde inte vara ett rättighetsproblem.
//Anna-KarinSv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dator
Mvh FSv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dato
Sv: Problem med att det inte går att visa ASP sidor från en XP och 2000 dat
Vist har jag gjort det!
Nu har jag kommit in på servern och kan läsa HTML kod men kan inte öppna DB, se felmeddelandet nedan!
Lokalt fungerar det utan problem!
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Drivrutinens SQLSetConnectAttr misslyckades.
/Pressjournal/Pressjournal_Steg_1.asp, line 4
Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 4.0)
Page:
GET /Pressjournal/Pressjournal_Steg_1.asp
<%
'Öppna en anslutning till Access databas som innehåller produkt information
set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objconn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="&server.mappath("/db/Artiklar.mdb")
'SLUT
'Skapa explicit en instans av objektet Recordset med standardvärden för markör- och låstyp
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRS.Open "Press", objConn
'SLUT
%>
Mvh Fredde