Jag undrar om någon vet hur jag ska kunna automatisera ett antal automatiska utskick tll medlemmar på min mailinglista med ett visst intervall? Alltså om någon går med i min mailinglista så skickas det direkt ett välkomstmail, den funktionen har jag redan fixat, men sedan skulle jag vilja att något sorts script sköter utskick av uppföljningsmail till de nya medlemmarna, och alltså med ett visst intervall, typ var tredje dag. Du kan skriva "mailfunktionen" som ett VB-script. Detta skriptet shemalägger du sedan med "schemaläggaren" i Windows på webservern.Hur skickar jag flera mail från min webbserver med ett visst intervall?
Det är så att de som går med i min lista automatiskt ska få en tio delars kurs tillskickad sig och jag skulle vilja ha det helt automatiserat. Någon som vet hur man skulle kunna göra detta? Som sagt manuellt skickande har jag fixat men det måste väl nästan till någon sorts "timer" på server eller nåt som aktiver en funktion som skickar meddelandet när det är dax? Jag har ingen aning om hur man gör detta, har sökt en del på nätet men inte lyckats hitta något vettigt. Förlitar mig därför på att någon av alla kunniga på Pellesoft ska ha någon givande idé i ämnet. Tack på förhand!Sv: Hur skickar jag flera mail från min webbserver med ett visst intervall?
/Johan