Jag har stött på ett problem... Är det server eller klient script fel som uppstår? Jag har redan löst detta... iaf med felmeddelandet.. JAg föreslår följande lösning: Nu funkar det iaf.. Får fixa det andra på annat sätt. :)Fel i ModelessDialog ruta...
Då jag öppnar en sida i en ModelessDialog så funkar det fint.
Men när jag sedan ska skicka iväg ett inlägg i den rutan så klagar den över att det har blivit något scriptfel. Vad kan jag göra?
Koden från sidan:<code><%
Session.Lcid = 1053
Response.Buffer = True
%>
<!-- #include file="inc/logg.asp" -->
<!-- #include file="inc/sub.asp" -->
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="sv">
<title><%=Title%></title>
<style>
html, body, button, div, input, select, td, fieldset { font-family: MS Shell Dlg; font-size: 10px; }
form { margin: 0; }
</style>
</head>
<%
If Request.Querystring("action") = "LostPw" Then
Set CDONTS = CreateObject("CDONTS.NewMail")
CDONTS.From = "webmaster@teambd.net"
CDONTS.To = "webmaster@teambd.net"
CDONTS.Subject = "Team Norrbotten - Ditt Lösenord"
CDONTS.Body = "Lösenord: sleepzone"
CDONTS.BodyFormat = 0
CDONTS.Importance = 2
CDONTS.Host = "smtp1.b-one.net"
CDONTS.Send
Set CDONTS = Nothing
Response.Redirect "forgotpw.asp?action=sent"
End If
%>
<body style="background: threedface; color: windowtext; margin: 10px; BORDER-STYLE: none" scroll=no>
<form onSubmit="checkEmail()" action="?action=LostPw" method="post" name="ForgotPasswordForm">
<FIELDSET style="width: 179px; text-align: center; height:90px">
<LEGEND>Glömt Lösenordet</LEGEND>
<% If Request.Querystring("action") = "sent" Then %>
Ditt lösenord är skickat.
<% Else %>
<table border=0 cellspacing=6 cellpadding=0 width=100%>
<tr>
<td><nobr>E-post:</nobr></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="text" name="email" style="width:150px;" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="text-align: right;"><input type="submit" value="Skicka" style="width:60px;"> <input type="reset" value="Rensa" name="clear"></td>
</tr>
</table>
<% End If %>
</FIELDSET>
</form>
</body>
</html></code>Sv: Fel i ModelessDialog ruta...
Då jag chansar att det rör sig om klientscrioptfel. Ställer jag frågan om det är rätt fil du skickat upp eftersom inget script förekommer på din sida är det troligen inte den som orsakar script felet.Sv: Fel i ModelessDialog ruta...
Jag hade glömt lägga in JS filen.
Nu har jag ett annat fel..
Den vill inte skicka innuti ModelessDialog:en utan den öppnar ett nytt fönster för att skicka.
Vad kan man göra för detta...
http://www.teambd.net/dev/
Där kan du klicka på "Glömt lösenordet?" och sedan se själv.Sv: Fel i ModelessDialog ruta...
<code>
<SCRIPT>
function fnCallDialog()
{
window.open("", "forgotpw", "toolbar=0, location=0, status=0, menubar=0, scrollbars=0, resizable=0,
width=210, height=135")
}
</SCRIPT>
<A class=grey href="forgotpw.asp" target="forgotpw" onclick="fnCallDialog()">Glömt lösenordet?</A>
</code>
Skippa Microsoft specifika funktioner. Dessutom SKALL javascript INTE ersätta funktion för sidan. Denna länk kommer fungera oavsett om Javascript är aktivt eller inte. Jag tror dessutom att den inte kommer stoppas av PopUp blockerare.
Med andra or tycker jag detta är den bästa lösning för att ge den funktionalitet du söker.Sv: Fel i ModelessDialog ruta...
Tack så mycket!