Tjena! Inled med följande på en asp-sida: Hmmm... måste man inte speca vart excelfilen ska hamna? Jag kör med denna läsning hos en av mina kunder (väldigt smidig). Det enda jag har gjort är att bygga upp hur jag vill att Excel dokumentet ska se ut, i HTML. Brutalt kraftfullt må jag säga. Testa skriva <table> direkt efter %> typ:Info från Access till Excel via ASP?
Fråga 1:
Behövs det någon komponent för att sköta detta? Eller funkar det på alla Windowsservrar?
Fråga 2:
Hur gör man? :)
Har kollat runt lite och att hämta info från en tabell och skicka vidare verkar inte vara några svårigheter men hur gör man om man vill ha från fler?
Tex. I en tabell finns företagsinfo, i en annan finns dess nerladdningar och i den tredje finns deras loggade inloggningar.
Just nu skriver jag ut i HTML men skulle vilja kunna få ut det till excel för att kunna skicka vidare.
Någon som har tips/förklaring :)
Mvh AndreasSv: Info från Access till Excel via ASP?
<code>
<%
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
%>
</code>
Sen gör du bara en tabell med vanlig HTML.
ps.
Excel måste finnas installerad på servern.Sv: Info från Access till Excel via ASP?
Provade att lägga in den där kodsnutten på en sida lokalt med det hände inte ett skvatt.
Mvh AndreasSv: Info från Access till Excel via ASP?
Något jag har observerat är att i XP är detta väldigt smidigt. Där öppnas en "Spara / Öppna" dialog automatiskt när man genererar en sida. Detta fungerar dock inte i Windows 2000 och neråt. Sv: Info från Access till Excel via ASP?
Detta kommer garanterat användas i den webshop jag utvecklar och underhåller dagligen...Sv: Info från Access till Excel via ASP?
<code>
<%
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
%><table>
<tr>
<td>
Rad1Kol1
</td>
<td>
Rad1Kol2
</td>
<td>
Rad1Kol3
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Rad2Kol1
</td>
<td>
Rad2Kol2
</td>
<td>
Rad2Kol3
</td>
</tr>
</table>
</code>
Du kan även "formatera" tabellen, t ex sätta bakgrundsfärg, fetstil osv... och det visas korrekt i Excel.