Jag har en applikation i WML som hämtar data från en sql-server. Felmeddelandet låter som ett XML-fel. Tror inte det har något med längden på datan att göra, utan snarare hur datan ser ut. Förmodligen innehåller den något tecken som gör att parsern skriker. Det kan nog inte vara något kodningsfel. Sidan fungerar ju bra i de flesta fall. Kan det vara att någon data innehåller taggar eller något? Nej inga taggar i databastexten.Siduppdelningsproblem i WML/ASP
Jag vet att det finns en gräns för hur mycket data/text man kan presentera på ett card.
Hur gör man en snygg/fungerande uppdelning av datat som hämtas från servern.
Jag har idag gjort så att det listan 10 poster ur sql-servern på skärmen. Om det finns mer än dessa 10 poster i recordsetet, visas en länk längst ned som heter 'Fler poster'. Vid klick på denna länk kommer nästa 10 poster (osv). Länken går till samma sida/card, men innehåller en variabel i querystringen som talar om att nästa 10 poster skall visas.
Jag får ofta feltexten 'PCData section must end with a tag.'
Vad är detta?
Det är inget wml/asp-kod-fel. Detta larm kommer beroende på innehållet i posten i databasen.
Det verkar som om sidan inte blir komplett beroende på hur mycket data som skickas till browsern.
Om jag använder en browser i en dator (klondike wml browser) och väljer att inte hämta data via en Gateway, utan tar den via http, så fungerar allt.
Kan man på ett mer dynamiskt sätt styra hur många poster som skall visas beroende på den mängd text som posten innehåller?
/ MikaelSv: Siduppdelningsproblem i WML/ASP
Sv: Siduppdelningsproblem i WML/ASP
Det som ändras är sql-frågan mot servern.
Beroende på frågeresultat, blir det ibland detta fel.
Finns det någon lista på 'ogiltiga' tecken i min server?
Dvs vilka tecken måste jag ersätta när datat presenteras i en wml-browser.
Alla tecken måste vara giltiga att använda i databasen, detta beroende på att samma data även presenteras i html-format på annan server.
/ MikaelSv: Siduppdelningsproblem i WML/ASP
Att det fungerar i HTML är inte så konstigt, eftersom HTML är väldigt mycket mer förlåtande än XML.Sv: Siduppdelningsproblem i WML/ASP
Om jag läser med wml-browser, fast utan gateway (utan via http) fungerar allt ok.
Jag har testat både med ericssons gw och med den på telia mobile DOF, båda med samma resultat.
/ Mikael