Hejsan.. Ja du.... Om du använder dig av ASPUpload så kan du lägga in: En liten, förmodligen dum fråga... Vilket filsystem använder du? NTFS eller FAT32? Det är ingen dum fråga Stefan. Skriv ner vad det var för fel och vad du gjorde sen kanske du kan markera den löst.Permission denied
Jag har ett uploadscript på min webserver som funkande utmärkt tills jag installerade Xp Pro.
Det går utmärkt att läsa och skriva filer men inte skriva över för då blir det:
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A0046)
Permission denied
POST Data:
error ’80020009’
Exception occurred.
/iisHelp/common/500-100.asp, line 223
De jag har pratat med säger att jag ska ge IUSR_Datornamn skrivrättigheter och att jag hittar det alternativet om jag går in i tools -> folder options -> view .. där ska jag kryssa ur display simple folder view.
Då ska det tydligen dyka upp en ny flik i mappens egenskaper som heter security men ICKE!!!
Har självklart testat att starta om.
Är i desperat behov av hjälp men ingen verkar veta....Sv: Permission denied
Upload.OverwriteFiles = True
Vet inte om du kan ändra lite och använda den i vanlig kod också men så ska du iaf skriva om du använder ASPUpload.Sv: Permission denied
Sv: Permission denied
NTFS så måste du ju ställa in rätta egenskaperna i själva mappen för att allt ska funka.
Det behöver du inte i FAT32.
I FAT32 så behöver du bara hålla koll så att mappen inte är skrivskyddad.
Men om han skulle ha mappen skrivskyddad så skulle han inte kunnat ladda upp filer över huvud taget.
Så det kan inte vara felet.Sv: Permission denied