Jag har en sida där jag skickar med ett värde som jag hämtar från en db, detta värdet kan inne hålla ett plustecken och när det gör det, då får jag inte med plustecknet i variabeln. Gör du en Server.URLEncode(rs("fldModel")) när du skriver ut den då? Som du påpekade så skrev jag inte ut den med URLencode...trodde att det va svårare än så. Bra att det inte var svårare än så ;)Variabel med ev plustecken i...
Själva raden ser ut så här (är bara en liten del av en sträng):
<code>model_pop.asp?nr=" & rs("fltModel") &</code>
Jag vet att om man anger färdigt att det ska vara ett plustecken med så kan man använda sig av
<code>model_pop.asp?nr=<%=Server.URLEncode("E-220+243W")%></code> men hur gör jag det när jag hämtar värdet från en db då jag faktiskt inte vet om värdet är med ett plustecken i eller inte?Sv: Variabel med ev plustecken i...
Testa sätt in resultatet från databasen i en variabel och skriv bara ut variabeln med Server.HTMLEncode(variabeln) så ser du om det är i hämtningen felet sitter eller om det är någon annanstans...
Typen i databasen är väl en sträng och ingen siffra?
Mvh,
ThomasSv: Variabel med ev plustecken i...
Så här ser det ut nu:
<code>
model_pop.asp?nr=" & Server.URLEncode(rs("fltModel")) &
</code>Sv: Variabel med ev plustecken i...
Dessutom postade du precis rätt kod för att man skulle kunna upptäcka det =)
Skulle det varit något i databasen skulle jag inte har den blekaste aning om vad det skulle varit...
Mvh,
Thomas