Nån som kan hjälpa mig med att hitta vad det är för fel på denna kod? Den ska öppna en bild och sen skära bort kanterna på den och spara den i samma katalog med samma namn, alltså skriva över den gamla filen. Vet inte hur aspjpeg klarar att skriva över en bild som används så jag skulle testa att spara filen till ett nytt namn bara för att se att koordinaterna verkligen gör sitt jobb, ex:Beskärning med ASPJpeg
Det ska vara en "dynamisk" beskärning där den som laddar upp bilden får en förutbestämd storlek som den slutgiltiga bilden ska vara i men han ska själv kunna välja vilken del av bilden som ska sparas.
Värdena på variablerna x1, x2, y1, y2 hämtar jag med hjälp av ett javascript, dom kommer in som dom ska men av någon anledning så beskärs inte bilden.
<%
x1 = CLng(Request.form ("coordX"))
x2 = CLng(Request.form ("coordX")) + 90
y1 = CLng(Request.form ("coordY"))
y2 = CLng(Request.form ("coordY")) + 118
Set Jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")
Path = Server.MapPath("../images")
FilePath = Path & "/" & Request.Querystring("image")
SavePath = Path & "/" & Request.Querystring("image")
Jpeg.Open FilePath
Jpeg.Width = Jpeg.OriginalWidth
Jpeg.Height = Jpeg.OriginalHeight
Jpeg.Crop x1, y1, x2, y2
Jpeg.Save SavePath
%>Sv: Beskärning med ASPJpeg
SavePath = Path & "/temp_" & Request.Querystring("image")
Jag löste en liknande sak med att ladda upp originalet i en temp-mapp där administratören fick bearbeta filen (storlek, relaterad information, komprimering osv). När detta formulär sedan sparades så genererades de riktiga filerna till de korrekta mapparna.