Hej, Nej, ASP 4 har de inte på sin server. Microsoft vill nämligen inte kalla det ASP 4, utan kallar det istället för ASP+. Anledningen är att det är så mycket mer än en vidareutveckling av ASP (3). Om det är sant att det webbhotell där ditt företag huserar har det installerat vet jag ej, de jag känner till är iNNERHOST och Orcsweb, samt en till som jag inte kommer på namnet på. Jaha, det är så det är..ASP 4?
Enligt det webhotell där mitt företag huserar så har de ASP 4 på sin server. Är det sant?
Finns det några böcker om det isåfall? Har ej sett några. Eller nån sida där man kan läsa på lite.
Mvh,
RickardSv: ASP 4?
Om de har det så är det isf den version som kallas för PDC Preview, alltså den som delades ut på PDC 2000 (Professional Developers Conference) och senare har lagts upp för nedladdning på MS. Det är alltså en version som inte ens är i Beta-stadie ännu (förhoppningsvis kommer betan snart), men om de stödjer det (och framförallt om du inte behöver betala extra för det) så är det ju intressant för dig att börja testa lite.
Som start på dina utforskingar om ASP+ måste jag ju först och främst nämna den grundkurs som finns här på pellesoft.nu, skriven av mig själv. Tre kapitel (av antagligen 5) har publicerats nu, och du hittar länkar till dem alla från förstasidan på pellesoft.nu.
Böcker finns det inte så gott om. "A Preview of ASP+" (Wrox), som bl a delades ut på PDC, är väl en av de enda tror jag. Webbsiter finns det däremot massor av. På http://www.devx.com/dotnet/resources/ hittar du den (antagligen) största länksamlingen till info om ASP+ och hela .NET.Sv: ASP 4?
Har redan läst lite av dina kurser, men ska läsa noggrannare då.
Tack!
/Rickard