Hej Hejsan. Tror det kam bero på att texten i posten innehåller ett " tecken...Hjälp med RecSet
Mitt problem är att jag inte får fram den info i en <textarea> som jag vill. Så här ser koden ut.
<%
Set dc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
dc.Open "DBQ=" & Server.Mappath("../teknisk_supp.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
list = "SELECT * FROM subjectinfo where subject_id='"&Request.QueryString("action")&"' "
rs.Open list, dc
%>
<% Do While Not rs.EOF%>
<form name="Uppdatera" method="get" action="update_network.asp">
<b><input type="hidden" name="id" class="text" maxlength="10" value="<% =rs("subject_id") %>"></b>
<input type="text" name="head" class="text" maxlength="50" value="<% =rs("subject") %>"><br>
<TEXTAREA type="text" name="nfo" rows="10" cols="50" wrap="VIRTUAL" class="text" value="<% =rs("subject") %>"></TEXTAREA><br>
<input type="submit" name="sub" value="skicka" class="text"> <input type="reset" name="reset" value="rensa" class="text">
</form>
<%
rs.MoveNext
Loop
rs.Close
set rs=Nothing
dc.Close
%>
Det är så att ibland kommer delar av infon fram och på andra inte alls.
Jag skall använda denna info att uppdatera text.
Mvh FrazzSv: Hjälp med RecSet
Problemet är att du sätter value på textarean. Istället borde du göra enligt följande: <textarea name="ett test"><% = rs("värde")%></textarea>
Hoppas att det var detta som var ditt problem.
mvh Philip Sv: Hjälp med RecSet
Testa att skriv såhär:
<TEXTAREA type="text" name="nfo" rows="10" cols="50" wrap="VIRTUAL" class="text" value="<% = Replace(rs("subject"),"""","""""") %>"></TEXTAREA>
Vilket ersätter alla " till "" oc på så sätt bör det fungera... Tror jag... :O)